Juhlavuoden viestintä

Juhlavuoden tapahtuman markkinointi ja visuaalinen ilme

Kuopion kaupungin Brändiportaalista (kohta 9) löydät juhlavuoden somepohjat, värit ja tunnukset. Pyydämme teitä käyttämään juhlavuoden tapahtumien viestinnässä juhlavuoden tunnusta. Brändiportaalista löydät myös valmiita somepohjia, joihin voit itse lisätä kuvia ja tekstiä.

Tästä Brändiportaaliin: Kuopion Kaupunki (brandiportaali.fi)

Markkinointimateriaalit tapahtumiin

Kuopio250-juhlavuoden markkinointimateriaaleja voi tilata omakustanteisesti suoraan Granon palvelusta. Palvelusta löydät juhlavuoden ilmeen mukaiset tuotteet, joita voi hyödyntää monipuolisesti juhlavuoteen liittyvissä tilaisuuksissa ja tapahtumissa. Tuotteiden hinnat näkyvät suoraan palvelussa kunkin tuotteen yhteydessä. Tilattavissa on mm. muokattavia/personoitavia julistepohjia, roll-uppeja, beach flag -lippuja, kattoroikkoja, tarroja, huomionauhoja. Linkki Granon palveluun tulee pian näkyviin Brändiportaaliin: Kuopion Kaupunki (brandiportaali.fi)

Korosta juhlavuotta tapahtumassasi

Juhlavuoden tapahtuman markkinoinnissa on tärkeää tuoda esille, että tapahtuma on osa Kuopio250-juhlavuotta. Voit käyttää seuraavia lauseita viestinnässäsi:

  • Tapahtuma on osa Kuopio250-juhlavuoden ohjelmistoa.
  • Tapahtuma on saanut juhlavuoden tuotantotukea.

Tapahtuman näkyvyys

Lisää juhlavuoden tapahtumasi Kuopion Seinälle! Lisää tapahtumasi “Kuopio250 -juhlavuosi” -kategoriaan.

Tapahtuman kansikuvan suositeltu koko on 1920x1080px (16:9). Reunoille on hyvä jättää hieman tilaa, jotta tekstit/kuvat eivät jää rajojen ulkopuolelle.

Kuopion Seinällä on kattavat ohjeet tapahtuman lisäämiseksi: Kuopion Seinä (kuopionseina.fi)

Halutessasi voit tehdä tapahtumastasi Facebook-eventin ja lisätä tapahtumasi muihin Kuopion tapahtumakalentereihin: Kuopion alueen tapahtumakalenterit – Kuopio

Sosiaalinen media

Käytäthän sosiaalisessa mediassa juhlavuoden hashtagia, #Kuopio250, ja tägää @kuopionkaupunki julkaisuihin.

Tapahtuman valokuvaus

Toivomme, että otatte tapahtumastanne valokuvia ja/tai videokuvaa, joita kaupunki voi käyttää juhlavuoden markkinoinnissa ja viestinnässä. Voit lähettää kuvat juhlavuoden projektitiimille sähköpostitse tai ladata ne esimerkiksi Google Driveen ja jakaa linkin.