Häiriötiedote työllisyyspalvelun asiakkaille: Posti ilmoittaa iPost-kirjeiden (eKirje) toimituksen häiriöstä
Postilta saadun ilmoituksen mukaan TE-toimistojen ja työllisyyden kuntakokeilujen iPost-aineistojen (eKirjeiden) käsittelyssä on tapahtunut Postin inhimillisen virheen johdosta katkos, mistä johtuen 2.-17.9.2024 aikana lähetetyt iPost-kirjeet ovat jääneet käsittelemättä ja toimittamatta vastaanottajille. Katkos ja kirjeiden viivästymisen vaikutukset on huomioitava työnhakija-asiakkaiden laiminlyöntien käsittelyssä.
Kaikki 2.-17.9.2024 välisenä aikana lähetetyt iPost-kirjeet on toimitettu Postille uudelleen perjantaina 20.9.2024, ja ne saapuvat vastaanottajille viikon 39 (23.-27.9.2024) aikana.
Häiriö koskee sekä paperikirjeenä että sähköisenä OmaPosti-palveluun saapuvia lähetyksiä. Häiriö ei koske Suomi.fi-viestit -palvelua, joten ko. palvelua käyttäville asiakkaille kirjeet on toimitettu sähköisesti.
Työnhakija-asiakkaiden palvelussa huomioidaan 2.-17.9.2024 välillä tapahtunut katkos ja iPost-kirjeiden viivästymisen vaikutukset asiakkaille. Mikäli asiakkaan määräajan noudattamatta jättäminen on tapahtunut em. syystä, siitä aiheutunut mahdollinen laiminlyönti korjataan asiakkaan eduksi, koska kyseessä ei ole asiakkaasta johtuva syy.
Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta vaivaa.