Kuopio uusii matkailubrändinsä – Kuopio-Tahkon tilalle Hello Kuopio

Kesäinen ilmakuva Kuopion satamasta, laiva laiturissa

Kuopion alueen matkailun, vapaa-ajan ja tapahtumien yhteismarkkinointiin luotu Kuopio-Tahko -brändi tunnetaan jatkossa nimellä Hello Kuopio. Taustalla toimii edelleen Kuopio-Tahko Markkinointi Oy, mutta julkisivu on saanut uuden, energisen ilmeen ja se liittyy jatkossa näkyvästi Kuopion kaupungin brändiin. Yhtiö markkinoi yhä myös Tahkoa.

Hello Kuopio ja uudistunut verkkopalvelu on suunniteltu esittelemään Kuopion ja sen lähialueiden parhaita puolia, tapahtumia, nähtävyyksiä ja yrityksiä niin paikallisille asukkaille kuin kaupunkiin saapuville matkailijoille. Sivusto ja brändiuudistus ovat osa yhtiön uutta strategiaa. Ne valmistavat aluetta yhä modernimpaan matkailijakokemukseen sekä kansainväliseen markkinointiin.

“Alan yleinen trendi on, että kaupungit eivät enää pidä yllä erillisiä matkailubrändejä, vaan ne hakevat yhä suurempaa vaikuttavuutta yhtenäisen brändin strategialla. On olemassa vain yksi Kuopio ja sen haluamme maailmalle esitellä tunnistettavasti, värikkäästi ja kiinnostavasti”, taustoittaa Kuopion kaupungin markkinointijohtaja, Kirsi Soininen.

“Matkailun ja vapaa-ajan ala digitalisoituu nopeasti. Asiakkaat etsivät ja ostavat palveluita ja tuotteita tottuneesti verkosta. Tietoa, inspiraatiota ja kokemuksia etsitään ja vertaillaan sosiaalisessa mediassa sekä kaupunkien verkkosivuilla. Siksi myös Kuopiolle on ehdottoman tärkeää olla esillä jatkuvasti, erottuvasti sekä inspiroivasti mahdollisimman laajalle yleisölle”, kommentoi Kuopio-Tahko Markkinointi Oy:n luova johtaja, Tatu Ahonen.

“Alueen matkailuelinkeino uudistuu nyt hurjaa vauhtia. Kuopion ja Tahkon yhteinen markkinointi on tuottanut tulosta ja samalla tiellä on tarkoitus jatkaa. Tahko on noussut verkossa Suomen haetuimpien laskettelukeskusten kärkeen ja Kuopio on kivunnut imagotutkimuksissa Suomen kärkeen. Työtä on kuitenkin vielä edessä, sillä emme ole vielä täysin hyödyntäneet alueemme todellista potentiaalia. Matkailu, vapaa-aika ja tapahtumat tuovat alueelle eloa, iloa ja taloudellista kasvua, mikä hyödyttää koko Kuopiota”, kertoo Lauri Suutarinen, Kuopio-Tahko Markkinointi Oy:n hallituksen puheenjohtaja, kannustaen alueen yrityksiä yhä tiiviimpään yhteistyöhön.

Hello Kuopio alkaa näkyä ja kuulua Kuopion katukuvassa sekä medioissa ympäri Suomea toukokuussa. Uudistetun brändin myötä Kuopio vahvistaa asemaansa elämyksellisenä, kutsuvana ja nykyaikaisena kaupunkina. 

Kuopio-Tahko Markkinointi Oy on alueen virallinen vapaa-ajan yhteismarkkinointiyhtiö. Yhtiön tehtävänä on kasvattaa alueen vetovoimaa yhteisvoimin ja yhteismarkkinoinnin keinoin, elinkeinovetoisesti. Kuopio-Tahko Markkinoinnin toiminnassa on mukana yli 100 yrityskumppania.

Verkkosivu www.hellokuopio.fi